onsdag den 11. september 2013

A healthier life with vitamines

A healthier life with vitamins



Hello guys!

So, the last week or so I have been feeling ill (nothing serious, dont worry) and for a long time I've had a rubbish immunsystem, so that's why I decided that I would try and do something about it. My mom always takes a few vitamins after dinner and I asked her which ones would be good for me to take... It turned out that, that was not so simple. 

There is many different vitamines you can take and each of them do something special for your body. 

Vitamins I take:

Iron vitamins is good for your immunsystem, formation of red blood cells and it reduces tiredness. 
Magnesium vitamins is good for the muscles, the nervesystem, the psyche, bones and teeth. 
Vitamin-D which is necessary for your body to absorb calcium, which you need for muscle and nerve function and strong bones.

There are lots of vitamins and you can choose the ones that you think will be good for you!

Other than taking vitamins I been making sure to drink some cranberry juice 
everyday. Cranberry juice is a rich source of vitamin C and manganese and research indicates that it provide many benefits, to boosting good cholesterol to combating
infections.



I hope this gave you inspiration to start taking care of your imunsystem, because who'd want to get sick, when you can prevent it? 

Lots of love - Caroline


Dansk/Danish



Så den sidste uges tid jeg har jeg været lidt syg (intet alvorligt) og i lang tid, har jeg haft et skidt immunforsvar, så derfor besluttede jeg mig for at gøre noget ved det. Min mor tager altid et par vitaminer efter aftensmaden og jeg spurgte hende, hvilke der ville være gode for mig at tage ... Det viste sig, at det ikke var så enkelt.

Der er mange forskellige vitaminer du kan tage, og hver af dem gør noget særligt for din krop.

Vitaminer jeg tager: 

Jern vitaminer, er godt for immunsystemet, og dannelse af røde blodlegemer. Og det reducere samtidig træthed. 

Magnesium vitaminer er godt for musklerne, nervesystemet, psyken, knogler og tænder.

D-vitaminer er nødvendige for din krop så du kan optage kalcium, som du behøver for dine muskler, din nerve funktion og stærke knogler. 

Udover at være begyndt på at tage vitaminer, sørger jeg for at drikke tranebær juice hver dag. Tranebærjuice er en rig kilde med C-vitaminer og magnesium og undersøgelser viser at juicen har mange fordele, lige fra at booste god kolesterol til at kæmpe mod infektioner.  

Jeg håber at dette giver jer inspiration til at begynde og passe på jeres immunforsvar, fordi hvem har lyst til at være syg, når man kan forhindre det?

Masser af kærlig - Caroline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar